zboruri anulate zboruri anulate

Zboruri anulate la Wizz Air sau alte companii aeriene

Zboruri anulate sau întârziate! Ați trecut vreodată prin așa ceva? Personal, mi s-a întâmplat de câteva ori și trebuie să recunosc că astfel de evenimente îți dau peste cap toate planurile. E bine să știți că în Uniunea Europeană pasagerii sunt protejați de lege, iar în cazul zborurilor anulate sau întârziate, aveți dreptul la o compensație financiară în anumite situații.

Pe piață există mai multe companii care vă pot ajuta să obțineți această despăgubire legală pentru zboruri anulate sau întârziate, dar știți cum să alegeți cea mai bună ofertă?

AirCashBack e specializată în obținerea despăgubirilor pentru pasagerii afectați de zboruri anulate sau întârziate și vă poate ajuta în acest proces. Comisioanele lor sunt transparente și corecte: dacă reușesc să rezolve dauna pe cale amiabilă, vor percepe un comision de 25% brut din suma despăgubirii. În cazul în care procesul necesită trimiterea cazului în instanță, comisionul aplicat de AirCashBack va fi de 39% brut.

Ce comisioane practică alte companii pentru zboruri anulate sau întârziate?

  • AirHelp are cel mai mare comision pe piață, percepând un procent cuprins între 35% și 50% din valoarea despăgubirii.
  • La AirAdvisor, comisionul de bază este de 30%, iar în cazul deschiderii unei proceduri judiciare, acesta crește la 50%.
  • ClaimCompass aplică un comision de 35% dacă nu este necesar să înceapă o procedură de despăgubire în instanță, dar acesta crește la 50% dacă este necesar.
  • Skycop percepe comisioane considerabile, având un comision de bază de 36,3% din valoarea despăgubirii obținute, care poate ajunge până la 50% dacă cazul ajunge în instanță.

Ce ar trebui să cunoști despre compensațiile la care ai dreptul pentru zborurile anulate sau întârziate?

Valoarea despăgubirii pentru zborurile întârziate este determinată de distanța parcursă și destinația ta. De exemplu, pentru călătoriile intracomunitare care depășesc 1500 km, poți beneficia de o compensație de 400 de Euro.

Este esențial să înțelegi că transportatorul aerian are obligația de a acorda despăgubiri pentru zboruri anulate sau întârziate în anumite condiții:

  • Compania aeriană este direct responsabilă pentru întârzierea zborului, fără a fi afectată de circumstanțe extraordinare.
  • Zborul a avut o întârziere la destinația finală de cel puțin 3 ore. Acest lucru este foarte important, deoarece, în ciuda așteptării prelungite la aeroport, aeronava poate recupera din întârziere în aer.
  • Timpul scurs de la momentul zborului perturbat până la cererea de despăgubiri nu depășește un an.

Ai dreptul la o compensație pentru zborurile întârziate în cazul în care întârzierea se datorează unor probleme operaționale, tehnice, logistice sau altor dificultăți întâmpinate de către compania aeriană.

Însă, este important să ții cont și de situațiile în care companiile aeriene NU sunt obligate să acorde compensații. Drepturile pasagerilor stabilesc clar când nu se acordă despăgubiri pentru zborurile întârziate, identificând acele „circumstanțe extraordinare”.

Acestea reprezintă situații excepționale în care apariția unor probleme precum condiții meteorologice nefavorabile (cum ar fi ninsori abundente), revolte, greve ale personalului aeroportului sau defecțiuni tehnice inevitabile pentru transportator, exclude răspunderea acestuia pentru prejudiciile rezultate din întârziere sau anulare. Aceasta înseamnă că, în astfel de cazuri, posibilitatea de despăgubire pentru pasager este exclusă.

Care sunt responsabilitățile companiei aeriene în situația unui zbor întârziat?

În cazul unei întârzieri a zborului, companiile aeriene au obligația de a oferi asistență pasagerilor care se află în această situație. Pe lângă informarea privind întârzierea, transportatorul aerian trebuie să ofere:

  • Asistență sub formă de gustări și băuturi pentru pasageri.
  • Acces la mijloacele de comunicare, cum ar fi telefonul și e-mailul.
  • Asigurarea cazării și a transportului între aeroport și hotel, în cazul în care așteptarea se prelungește până a doua zi.

În situația în care compania aeriană nu respectă aceste obligații, este recomandat să păstrezi toate chitanțele și facturile care atestă costurile suportate în anticiparea zborului întârziat. Aceste documente vor constitui baza pentru solicitarea rambursării costurilor suplimentare.

Cum să obții despăgubirea pentru zbor întârziat cu ajutorul AirCashBack?

  • Prin încredințarea cazului tău către AirCashBack, economisești timp și resurse financiare.
  • Procesul începe simplu, odată ce completezi formularul de raportare a daunelor disponibil pe site-ul AirCashBack.
  • Odată finalizat acest pas, vei primi un email de confirmare, iar echipa AirCashBack preia responsabilitatea de a examina detaliat cererea pentru zboruri anulate.
  • Dacă este necesar, echipa poate să te contacteze pentru a verifica sau a obține informații suplimentare.
  • În momentul în care verificarea este finalizată, AirCashBack inițiază imediat procesul de obținere a despăgubirii pentru zborul tău întârziat sau anulat.
  • După finalizarea procesului, vei fi informat cu privire la rezultat.
  • Despăgubirea, ajustată cu comisionul AirCashBack, este virată în contul bancar indicat de tine.
  • În situația în care apar circumstanțe noi care indică că nu te califici pentru despăgubire, vei fi imediat notificat.
  • AirCashBack acționează în numele tău, trimițând somația de plată către transportator pentru zboruri anulate sau întârziate.
  • În cazul în care acesta refuză să plătească despăgubiri voluntar, AirCashBack are capacitatea de a aduce cazul în instanță.
  • Merită menționat că AirCashBack aplică principiul „NO WIN, NO FEE,” asigurându-te că nu vei plăti nicio taxă în absența obținerii despăgubirii pentru zborul tău.

Dacă ai avut un zbor anulat sau întârziat completează formularul de pe site-ul AirCashBack și lasă-i pe ei să se lupte pentru drepturile tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *