Acasă » Spre Camping Cuernos, pe malul lacului Nordenskjöld

Spre Camping Cuernos, pe malul lacului Nordenskjöld

by Anca

A doua zi în Torres del Paine mă aștepta un traseu relativ ușor: o drumeție de 13 km pe pe malul lacului Nordenskjöld. Sunt multe nume străine în Patagonia de la toți exploratorii și geografii care au fost pe acolo – Nils Otto Gustaf Nordenskjöld a fost un geolog, geograf și explorator polar care a făcut expediții în Patagonia în anii 1890, el a descoperit lacul la începutul secolului XX.

Zărisem lacul Nordenskjöld de pe traseul spre Mirador Las Torres și mă gândeam că a doua zi va fi mai mult o plimbare, dar am uitat că ăsta nu e lacul Techirgiol, plat ca o masă, ci un lac în Patagonia, înconjurat de dealuri și văi.

Am început drumeția printr-un peisaj auriu, cu iarbă înaltă, pe lângă care e o plăcere să mergi. M-am oprit de mai multe ori doar ca să casc gura și să fac fotografii. Era puțină lume pe traseu, în prima parte nu m-am întâlnit cu nimeni.

Day2Torres01.jpgDay2Torres02.jpgDay2Torres03.jpgDay2Torres04.jpgDay2Torres05.jpgDay2Torres06.jpgDay2Torres07.jpg

În apropiere de lac au apărut dealurile și a început să bată vântul. Tare! Dacă ceva mai jos am umblat în tricou, sus a trebuit să-mi pun geaca și să-mi trag gluga bine, te amețea vântul la cât de tare bătea.

Day2Torres08.jpgDay2Torres09.jpgDay2Torres10.jpgDay2Torres11.jpgDay2Torres12.jpgDay2Torres13.jpg

Vegetația e delicată și rezistentă: multe tufe cu spini, floricele mărunte. În afară de multe specii de păsări nu prea vezi fauna parcului: nici urmă de guanaco sau puma, dar din când în când mai vezi câte o omidă care traversează poteca.

Sunt multe poduri suspendate în Patagonia, unele cu capacitate de maxim o persoană – îmi plac grozav pentru că se leagănă, parcă ai fi într-o aventură cu Indiana Jones 😀 Aici am traversat un râu care se vărsa în lac.

Priveliștile asupra lacului sunt fantastice, în special când ajungi sus de tot și vezi vulturii planând pe cer. M-am oprit pe o stâncă și am stat așa vreun sfert de oră…în imensitatea aia de la capătul lumii.

Day2Torres21.jpgDay2Torres22.jpgDay2Torres23.jpgDay2Torres24.jpgDay2Torres25.jpgDay2Torres26.jpgDay2Torres27.jpgDay2Torres28.jpgDay2Torres29.jpgDay2Torres30.jpgDay2Torres31.jpgDay2Torres32.jpgDay2Torres33.jpg

Camping Cuernos e mai departe decât mă așteptam eu, am tot mers și am mers și după fiecare culme mă așteptam să zăresc campingul, dar nimic. Am plecat pe la 9-9.30 dimineața și abia la 6 seara, după ce am lăsat în urmă lacul și am traversat o vale, am ajuns pe o culme de pe care se zărea campingul. Am traversat un pod și am ajuns în complex: rezervasem un loc de camping, dar la ce răcoare se lăsase m-am uitat cu jind la căbănuțele din apropiere. Să dormi într-un pat în Patagonia…ce lux!

Pentru că terenul din Cuernos e denivelat, trebuie să pui cortul pe niște platforme de lemn. Aveam niște holșuruburi cu cârlig pe care le-am înfipt în lemn ca să pot fixa cortul – era prima dată când îl montam fără ajutor și m-am descurcat ușor. După un duș fierbinte am adormit imediat.

S-ar putea să îți placă și