Sosirea în Hong Kong

by Anca @ 1001 călătorii
248 views

De la Yangshuo nu există un tren direct până în Hong Kong: întâi trebuie să mergi în Guilin, capitala regiunii, iar de acolo circulă trenuri de mare viteză spre Hong Kong. Îmi imaginasem că voi avea timp să vizitez un pic și Guilinul, dar nici vorbă de așa ceva.

M-am trezit foarte de dimineață ca să prind autobuzul care făcea legătura între autogara din Yangshuo și gara care deservea cele două orașe învecinate (Yangshuo și Xingping) și era cât pe ce să îl ratez: clădirea autogării era închisă, iar angajații pe care îi întrebam de autobuz îmi tot arătau clădirea autogării, spre confuzia mea. De fapt o ușă era deschisă, noroc că m-am dus să verific. Se pare că chineza mea nu s-a îmbunătățit deloc în timpul vacanței acolo.🙈

La gară a mai trebuit să aștept aproape o oră trenul pentru Guilin, de plictiseală mi-am cumpărat niște ouă care fuseseră fierte într-un fel de supă condimentată, o delicatesă locală și probabil singura chestie bună de acolo, supermarketurile chinezești având la vânzare tot felul de ciudățenii neapetisante, ca ghearele de găină macerate într-o chestie maro. Prin comparație, ouăle fierte înfoliate chiar sunt bune. Dimineața, în Yangshuo, încercasem să-mi cumpăr un mic dejun chinezesc, niște găluște cu diverse umpluturi care se fierb în site din bambus: nu am reușit deloc să mă înțeleg cu vânzătoare, până la urmă m-am enervat (lucru care nu s-a dovedit niciodată util) și am plecat înfometată.

În Guilin există trei gări: North Guilinbei, West Guilinxi și Guilin. Trenul meu a oprit întâi în Guilinbei și apoi în Guilin, ca să fie totul cât mai confuz cu putință. De acolo trebuia să ajung la West Guilinxi (autobuzul 22, 2 yuani biletul). Am traversat tot orașul până la gara aia, nici vorbă să mai am timp de vizitat ceva.

Partea a doua a călătoriei a fost mai simplă: tren de mare viteză spre Hong Kong, aproape 3 ore și jumătate, 60 USD biletul. În Shenzhen, la granița cu regiunea autonomă Hong Kong, trenul s-a golit de chinezi, literalmente. Am rămas poate 5% dintre pasageri, toți străini, majoritatea turiști care voiau să viziteze Hong Kongul în timpul protestelor de stradă care nici până în momentul acesta (decembrie 2019) nu s-au încheiat.

Sosirea în gara Hong Kong West Kowloon e ca sosirea la aeroport într-o țară străină. Ți se verifică actele, completezi un formular de intrare, ți se ștampilează pașaportul. Practic ieși din China continentală și intri în Hong Kong; ca să intri din nou în China continentală îți trebuie altă viză (ergo viză cu două intrări în cazul meu). Ce m-a frapat prima dată a fost accentul chinezilor din HK, cu totul diferit de cel al chinezilor din China. Iar apoi am răsuflat ușurată că vorbeau engleza foarte bine și erau indicatoare în engleză peste tot.

Am avut cazare în Causeway Bay, la Cool Budget Hostel, așa că m-am trezit fix în centrul orașului, printre zgârie nori și magazine. Totul foarte scump, dar mâncare mai variată și cu multe influențe occidentale.

Până m-am cazat s-a făcut seara și am luat-o pe jos spre Victoria Harbour unde am descoperit cel mai plăcut mod de a traversa golful: Star Ferry, vechi feriboturi ”british” care arată ca pe vremea când au fost inaugurate, cu bănci de lemn al căror spătar se poate da peste cap, în funcție de direcția de mers. Cursa până pe celălalt mal e scurtă, dar plăcută, biletul e foarte ieftin (3.7 HKD în week-end, mai ieftin în timpul săptămânii), așa că m-am tot plimbat cu Start Ferry.

În fiecare seară, la ora 8pm, în Hong Kong începe un spectacol de lumini și sunete, spectacol care se vede cel mai bine de pe partea continentală, unde începe Avenue of Stars. Ne neratat! 😍

8 comentarii

Cristina 16 decembrie 2019 - 12:08 pm

Mi-ai făcut un pic de poftă de Hong Kong, eu am fost acum câțiva ani și am fost chiar încântată. Am stat în TST (Tsim Sha Tsui) țin minte, m-am dat și eu cu Star Ferry și mi-a plăcut. Urcasem spre Victoria Peak cu bus-ul luat de acolo din portul de unde m-a lăsat Star Ferry, a fost o zi tare faină aia 🙂

Anca @ 1001 călătorii 17 decembrie 2019 - 12:41 pm

Și mie mi-a plăcut pe Victoria Peak, m-am plimbat o zi întreagă pe acolo (urmează și articolul) 🙂

GxG 17 decembrie 2019 - 3:22 pm

La cum intuiesc, Anca a balaurit prin vegetatia luxurianta, pe jos:))

Anca @ 1001 călătorii 18 decembrie 2019 - 11:05 am

You bet! 😀

GxG 16 decembrie 2019 - 6:27 pm

@Cristina: claustrofobice cladirilea alea, un intreg labirit pe fiecare etaj, densitate mare, te face sa apreciezi ce ai acasa:)
@Anca: ai fost si in Macou, pe noul pod inaugurat?
p.s.Poate reusesti, te rog, sa scrii un articol despre sistemul de credit social si supraveghere din China. Un articol mai tehnic despre “viitor”… 🙂 Multu’!

Anca @ 1001 călătorii 17 decembrie 2019 - 12:45 pm

Nu am fost la Macao. Despre sistemul lor de supraveghere nu știu foarte multe detalii, doar ce am observat prin China și am povestit deja ici-colo prin unele articole. Urmăresc și eu subiectul, e un fel de episod-pilot la ce urmează, așa e 😀

Bogdan 20 decembrie 2019 - 9:56 pm

Nu accentul e diferit, ci limba. Unii vorbesc mandarina, altii cantoneza. Nici pt ei nu e usor sa se inteleaga unii cu altii 🙃