Acasă » Pinguini și lei de mare pe Insulele Ballestas

Pinguini și lei de mare pe Insulele Ballestas

by Anca

Insulele Ballestas, sau Galapagos din Peru, sunt principala atracție din Paracas: o zonă protejată pe care poți vedea lei de mare, pinguini Humboldt și o mulțime de păsări.

Cu cataramanul prin Golful Paracas

Când am ajuns în Paracas nu am putut merge în excursie, era duminică și carantină național de Paște, așa că m-am plimbat pe malul golfului și la întoarcere m-am oprit la o agenție și am cumpărat două tururi. E plin de agenții care vând excursii pentru Insulele Ballestas, e principalul produs turistic de aici, iar prețul e foarte convenabil, 30 de soli (33 de lei) pentru o excursie de două ore.

În ziua excursiei, ghinion: turul s-a amânat de două ori și în cele din urmă s-a anulat, era flux, apele și valurile erau prea mari pentru a pleca la prânz. A trebuit să accept reprogramarea.

În lipsă de altceva, am cumpărat o plimbare cu cataramanul prin Golful Paracas. N-a fost cea mai bună idee – problema cu valurile la flux era tot acolo, dar nu mi-a trecut prin cap asta.

În prima parte a fost plăcut, deși pe cataraman stai pe o băncuță și te ții de o sârmă și de scaun, noroc că ai vestă de salvare în caz că aluneci peste bord. Eram cu aparatul în mână, chitită să fac poze. Imediat au apărut primii mușterii la pozat, niște delfini care vin frecvent în golf.

După delfini am luat-o spre mijlocul golfului, eu speram să ne apropiem mai mult de malul opus, dar acolo e rezervația și nu ai voie, așa că am navigat dintr-o parte în alta. Valuri tot mai mari care m-au udat complet. Mi-am ascuns aparatul foto sub vesta de salvare, dar nu știam cum să-l țin să nu cadă în apă, că trebuia să mă țin bine de băncuța aia, așa că l-am ținut cu dinții. La un moment dat am alunecat în interiorul cataramanului, mă și mir că nu am pierdut aparatul, după care am prins un moment mai liniștit și l-am asigurat prin chingile vestei. Parcă a fost mai bine după aia, dar per ansamblu nu e distractiv să te plimbi cu cataramanul la flux.

Lucruri utile: excursia a costat 40 de soli, în afară de mine a mai fost un cuplu și atât, practic plecările sunt oricând apar clienți interesați.

Excursie pe pandemie

În sfârșit, spre insule! Cu tot protocolul ăsta Covid a trecut o oră doar cu pregătirile: declaración jurada, igienizat mâinile, stat la coadă cu distanțare socială, după care am așteptat nu știu pe cine, ne-am dus să recuperăm un sistem audio de pe altă barcă, ne-am întors, iar am stat, în cele din urmă am plecat spre insule.

Ballestas03.jpgBallestas04.jpgBallestas05.jpgBallestas06.jpgBallestas07.jpgBallestas08.jpg

Candelabrul

Prima oprire a fost la Candelabru, o geoglifă preistorică de pe latura de nord a Peninsulei Paracas, similară cu cele de la Nazca. La fel ca în cazul lor, nici aici nu se știe ce rol are. Desenul are 181 metri înălțime și se vede de pe apă, spre deosebire de cele de la Nazca, vizibile doar de la înălțime.

Ballestas09.jpgBallestas10.jpgBallestas11.jpgBallestas12.jpgBallestas13.jpgBallestas14.jpgBallestas15.jpgBallestas16.jpg

Insulele Ballestas

15 minute mai târziu am ajuns la Insulele Ballestas, populate cu lei de mare, păsări și câțiva pinguini micuți. Sunt multe grote în care se adăpostesc leii de mare, pe care îi vezi peste tot, lenevind pe stânci, înotând cu puii, îngrămădiți pe mal. E straniu ce mugete scot, e un zgomot atât de puternic încât inițial am crezut că e cineva cu barca pe sub arcade și urlă singur.

Am văzut și pinguini (pentru prima dată în mediul lor natural!) și culmea e că merg la fel de caraghios cum îi vezi în filme 😀 Un grup micuț a început să coboare o stâncă în șir indian, legănându-se de parcă erau beți.

M-a surprins să văd construcții și instalații pe insule, până ne-a explicat ghidul că se cultivă guano de la păsări, pe care muncitorii îl pun în saci și apoi în niște bărci mari. E o întreagă industrie cu acest guano. Mi-a plăcut turul, nu mă așteptam să poți vedea atâtea animale și păsări la mică distanță de orășelul Paracas.

Lucruri utile: turul a costat 30 de soli, la care se adaugă intrarea în rezervație (22 de soli pentru două zile). Excursiile au loc doar dacă se strâng aproximativ 25 de turiști, dimineața la 9 e cea mai bună oră, marea e calmă, valuri aproape deloc, reflux.

Ballestas17.jpgBallestas18.jpgBallestas19.jpgBallestas20.jpgBallestas21.jpgBallestas22.jpgBallestas23.jpgBallestas24.jpgBallestas25.jpgBallestas26.jpgBallestas27.jpgBallestas28.jpgBallestas29.jpgBallestas30.jpgBallestas31.jpgBallestas32.jpgBallestas33.jpgBallestas34.jpgBallestas35.jpgBallestas36.jpgBallestas37.jpgBallestas38.jpgBallestas39.jpgBallestas40.jpgBallestas41.jpgBallestas42.jpgBallestas43.jpg

Apusul

Nici apusul din Paracas nu e rău, am ieșit pe la 6 seara să mă plimb un pic: nu e mare lucru de văzut în centrul orașului, dar e o promenadă și poți sta pe bancă în timp ce soarele apune dincolo de dunele din rezervație.

S-ar putea să îți placă și