Home Asia Orașul Interzis și Parcul Jingshan din Beijing

Orașul Interzis și Parcul Jingshan din Beijing

by Anca @ 1001 călătorii
248 views

Orașul Interzis (The Palace Museum)

Chinezii au redenumit Orașul Interzis în mod cu totul neinspirat ”The Palace Museum”, deși acolo nu e un singur ”muzeu”, ci un întreg oraș cu palate, temple și curți prin care te poți plimba o zi întreagă. Voiam să-l vizitez și eu, dar cum nu-ți poți cumpăra bilete la fața locului (acestea se vând exclusiv online) și există o limită de vizitatori pe zi, a trebuit să-mi iau bilet mai din timp pentru o anumită zi. Îmi făceam griji că o să plouă din nou, dar, surpriză, a doua zi dimineața soarele ieșise deja pe cer, iar canicula avea să mă însoțească în toată vacanța (yey!) 😀

Ca să ajungi la Orașul Interzis, trebuie să mergi în Piața Tian’anmen – sunt două stații de metrou acolo, cea din vest pare a fi preferata tuturor, îți dai seama că e un loc important când jumătate din tren se dă jos acolo. Nu am apucat să văd nimic în Piața Tian’anmen în ziua aceea pentru că la ieșirea din metrou m-a luat pe sus valul de vizitatori care se îndrepta spre Orașul Interzis și a trebuit să merg cu ei.

După un punct de control unde mi s-a verificat pașaportul, iar chinezii și-au scanat ID-ul chinezesc la niște automate (lucru pe care aveam să îl văd în multe locuri din China, de exemplu în gări), am intrat în Orașul Interzis într-o curte imensă. Când am văzut câți oameni sunt acolo m-am gândit că sigur voi sta la intrare cel puțin o oră, dacă nu mai mult, dar, surpriză, am stat doar câteva secunde! Intrarea se face prin niște porți unde niște funcționari introduc în calculator numărul actului de identitate cu care ai cumpărat biletul (pașaport / ID card) și apoi poți intra. Tot valul acela de oameni a trecut ca prin apă pe acolo, fără cozi kilometrice și stat în soare ore în șir.

Orașul Interzis este imens. Sunt curți, palate și temple fără număr și după ce le-ai vizitat și aștepți să se termine ”orașul”, constați că mai sunt niște palate de est și niște palate de vest și că n-ai ajuns nici măcar la jumătate! A fost o zi caniculară și multă lume se oprea la umbră să își mai revină după atâta alergătură. În ziua aceea mi-am dat seama că străinii sunt minoritari în China, îi zăreai pe ici și colo, majoritatea vizitatorilor erau chinezi, iar chinezii sunt mulți și își vizitează propria țară în număr foarte mare 😀

Lucruri utile: site-ul The Palace Museum este doar în limba chineză și chiar dacă încerci să cumperi bilet cu Google Translate, îți trebuie un număr de telefon din China, așa că ești nevoit să cumperi bilet de la un operator (agenție). Eu l-am luat de la ChinaTour.Net, mi s-a părut că au cel mai mic comision – am plătit 65 CNY pentru un bilet de intrare obișnuit (pe site-ul oficial este 60 CNY). După ce am cumpărat biletul (acestea se pun în vânzare cu câteva săptămâni în avans) am primit pe email un număr de confirmare. Intrarea se face pe baza actului de identitate pe care l-ai trecut la cumpărarea biletului, în cazul străinilor pașaportul, așa că aveți grijă să nu greșiți numărul acestuia pentru că nu veți putea intra cu alt document.

OrasulInterzis01.JPGOrasulInterzis02.JPGOrasulInterzis03.JPGOrasulInterzis04.JPGOrasulInterzis05.JPGOrasulInterzis06.JPGOrasulInterzis07.JPGOrasulInterzis08.JPGOrasulInterzis09.JPGOrasulInterzis10.JPGOrasulInterzis11.JPGOrasulInterzis12.JPGOrasulInterzis13.JPGOrasulInterzis14.JPGOrasulInterzis15.JPGOrasulInterzis16.JPGOrasulInterzis17.JPGOrasulInterzis18.JPGOrasulInterzis19.JPGOrasulInterzis20.JPGOrasulInterzis21.JPGOrasulInterzis22.JPGOrasulInterzis23.JPGOrasulInterzis24.JPGOrasulInterzis25.JPGOrasulInterzis26.JPGOrasulInterzis27.JPGOrasulInterzis28.JPGOrasulInterzis29.JPGOrasulInterzis30.JPGOrasulInterzis31.JPGOrasulInterzis32.JPGOrasulInterzis33.JPGOrasulInterzis34.JPGOrasulInterzis35.JPGOrasulInterzis36.JPGOrasulInterzis37.JPGOrasulInterzis38.JPGOrasulInterzis39.JPG

Parcul Jingshan

Vizavi de Orașul Interzis este un deal nu foarte înalt cu un pavilion în vârf – Parcul Jingshan, mulți turiști merg acolo pentru că din vârful dealului ai o vedere foarte bună spre Orașul Interzis și Beijing, care e imens și pare că nu se termină nicăieri. Se plătește bilet de intrare, dar e o sumă modică – 2 CNY, un alt avantaj fiind că la intrare există o cafea / restaurant care vinde mâncare la pachet, niște cutii cu meniuri fixe. După atâta mers prin soare muream de foame și de sete, așa că mâncarea a picat la fix și a fost și bună, niște pui cu legume (30 CNY).

OrasulInterzis40.JPGOrasulInterzis41.JPGOrasulInterzis42.JPGOrasulInterzis43.JPGOrasulInterzis44.JPGOrasulInterzis45.JPG

Bank of China

La sosire schimbasem niște bani la aeroport, dar trebuia să îi schimb și pe restul, așa că trebuia să vizitez și o bancă, ceva ce, credeam eu, urma să dureze foarte puțin. După Parcul Jingshan am găsit o sucursală ICBC unde m-a luat în primire o doamnă, am completat mai multe formulare, au scanat pașaportul, m-au rugat să aștept, au băgat datele mele în calculator, iar la final, când credeam că primesc niște bani, mi-au zis că, de fapt, nu pot schimba banii decât la Bank of China și numai la Bank of China.

Uf, ce plictiseală, atâta birocrație și nu rezolvasem nimic, planul meu era să îmi petrec după amiaza la Temple of Heaven, nu vizitând bănci… M-am uitat pe harta offline după o sucursală Bank of China care să fie mai aproape de o stație de metrou și am plecat într-acolo, asta însemnând că am traversat Beijingul doar ca să schimb niște bani. Am ajuns la altă sucursală de bancă care arăta ca venită din viitor: totul foarte elegant, sediul nou-nouț și modern, aveau chiar și un roboțel care venea la tine și îți vorbea în chineză. A vorbi și cu mine, dar nici roboțelul nu știa engleză și după o pauză în care a procesat informația asta nouă, s-a dus la altcineva și a reluat conversația.

La Bank of China am luat-o de la capăt cu formularele, nu m-aș fi mirat dacă îmi luau și amprentele, părea rezonabil după atâta birocrație pentru un schimb valutar. Doar funcționa de la ghișeu care mi-a schimbat banii știa și engleză, iar la final am primit un plic elegant cu bani chinezești și monede zornăitoare – pierdusem cam două ore doar cu asta și deja nu mai era timp de nici un Temple of Heaven.