Insula verde a Hong Kong-ului: de la Victoria Peak la Repulse Bay

by Anca @ 1001 călătorii
192 views

Victoria Peak

Sunt mai multe modalități de a vizita Victoria Peak, dealul de pe insula Hong Kong cu cele mai bune priveliște spre portul Victoria: metoda clasică e să iei tramvaiul, turistic și aglomerat, dar marketat ca fiind experiența ”autentică”. Cele mai puțin autentice implică un autobuz turistic din care ai priveliști la fel de bune de pe serpentinele șoselei, bașca mai puțină aglomerație și un preț mai mic.

Am dat mai mult întâmplător peste expresul X15, destul de nou ca rută și cu puțini pasageri. M-a lăsat lângă Observation Deck, din apropiere începe o alee cu vedere către Portul Victoria, alee care șerpuiește pe o latură a dealului, în circuit.

Când m-am trezit după nici jumătate de oră înapoi lângă Observation Deck m-am întrebat ce aș mai putea face pe dealurile astea verzi. Și mi-am propus o rută mai lungă care apărea pe Google Maps: o drumeție peste dealuri până pe partea cealaltă a insulei, la Repulse Bay.

Lucruri utile: biletul de autobuz a costat 12.4 HKD

VictoriaPeak01.JPGVictoriaPeak02.JPGVictoriaPeak03.JPGVictoriaPeak04.JPGVictoriaPeak05.JPGVictoriaPeak07.JPGVictoriaPeak06.JPGVictoriaPeak08.JPGVictoriaPeak09.JPGVictoriaPeak10.JPGVictoriaPeak11.JPG

Lady Clementi’s Ride

Partea frumoasă în Hong Kong e că în mijlocul unei metropole cu zgârie nori ai foarte multă verdeață și trasee care străbat dealurile de pe insulă. Am luat-o spre un cartier rezidențial lângă care începea un traseu cu nume poetic: Lady Clementi’s Ride. Lady Clementi a fost soția lui Cecil Clementi, unul dintre guvernatorii Hong Kong-ului – mi-o imaginez plimbându-se pe dealurile din Hong Kong cu o umbreluță de soare, dar probabil nu era chiar așa aventuroasă.

Traseul de 5.5 km se termină lângă Rezervorul Aberdeen, de unde încep alte cărări, toate marcate și circulate, m-am întâlnit cu oameni peste tot. La un moment dat traseul a ajuns pe lângă un canal de scurgere fără apă, dar cu maluri destul de înalte și fără parapeți de protecție: aveam de ales între a merge pe traseul ăsta sau pe o cărare mai sălbăticită, dar care părea mai sigură, și am ales, neinspirată, a doua variantă. M-am trezit curând într-un fel de junglă în care nu părea că mai călcase nimeni de multă vreme, în timp ce celălalt traseu, pe marginea canalului, mergea în paralel și era curat și drept. Nu mi-a plăcut deloc partea asta, m-am bucurat grozav când am ieșit la șosea: ajunsesem aproape de Repulse Bay, pe partea cealaltă a insulei.

VictoriaPeak12.JPGVictoriaPeak13.JPGVictoriaPeak15.JPGVictoriaPeak14.JPGVictoriaPeak16.JPGVictoriaPeak17.JPGVictoriaPeak19.JPGVictoriaPeak18.JPGVictoriaPeak20.JPGVictoriaPeak21.JPGVictoriaPeak22.JPGVictoriaPeak23.JPGVictoriaPeak24.JPGVictoriaPeak25.JPGVictoriaPeak26.JPGVictoriaPeak27.JPGVictoriaPeak28.JPG

Deep Water Bay și Repulse Bay

Din Deep Water Bay începe o promenadă până în Repulse Bay: până am ajuns acolo se înserase, așa că m-am plimbat puțin pe plajă și am luat un autobuz înapoi spre centrul orașului. Mi-a luat o zi întreagă să străbat insula pe jos dintr-o parte în alta: sunt foarte multe trasee de drumeție marcate, inclusiv pe Google Maps, și mulți localnici și turiști care fac drumeții pe dealurile de pe insulă. Iar priveliștile sunt grozave! 😊

VictoriaPeak29.JPGVictoriaPeak30.JPGVictoriaPeak31.JPGVictoriaPeak32.JPGVictoriaPeak33.JPGVictoriaPeak35.JPGVictoriaPeak34.JPGVictoriaPeak36.JPGVictoriaPeak37.JPGVictoriaPeak39.JPGVictoriaPeak38.JPGVictoriaPeak40.JPG