Client service la CFR

Pentru că m-am hotărât să dau o fugă și pe acasă după sărbători m-am gândit să îmi iau și eu cardul CFR Tren Plus, care îți promite 25% reducere pe toate trenurile. Zis și făcut, îmi fac curaj și o iau înspre gară, după ce am trecut mai întâi pe la Agenția de Voiaj ca să aflu că s-a mutat între timp ca să facă loc Băncii Feroviare.

La gară aceeași nebunie ca înainte de sărbători: lume multă, cozi lungi, oameni nervoși, pensionari debusolați. Mă duc la rezervări să întreb de card și aflu că pot să îl iau de la orice ghișeu. Ce bucurie, mă așez la prima casă, dar tocmai ”am închis, mergeți la următoarea”. Mă duc la următoarea, aștept și spun că vreau și eu un card Tren Plus. ”Păi trebuie să completați un formular!” se rățoiește la mine posesoarea unui coc tapat. ”Bine, dați-mi formularul.” Și caută, caută, vizibil iritată că am întrerupt-o cu asemenea solicitări absurde. ”Nu am formular!” decretează cocul. ”Rugați-o pe colega dvs. să vă dea unul, dacă nu aveți…”, mă aventurez să propun. ”Păi cereți la alt ghișeu, de unde să vă dau eu formular dacă nu am formular, foile vin de nu știu unde” etc. etc.

Al treilea ghișeu, a treia coadă, victorie – aveau formular. Mă grăbesc să-l completez, casiera rățoindu-se în timpul ăsta la un pensionar care nu-și completase talonul (”Scrie, maică, aici Târgoviște”. Scriu.), dau formularul, o văd pe femeie gândind îndelung fiecare selecție făcută pe computer (iulie-nu-click, august-nu-click, septembrie-nu-… și tot așa până când a ajuns într-un final la noiembrie, luna în care am binevoit să apar pe lume), apoi o văd că se împotmolește la numele străzii: ”Pâinulescu”, explic eu, vinovată (este un cuvânt ieșit din uz care are legătură cu pâinea, dar nu mai stau acolo, nu vă apucați să căutați strada).

În sfârșit… primesc cardul, îl plătesc și mă uit la el nedumerită: cardul e de fapt o bucățică de carton mare cam cât un bilet de tren și cu cerneala deja întinsă. La ghișeu un afiș A4 anunță cu majuscule ”CARDUL TREN PLUS NU SE PLASTIFIAZĂ!”. Păi da, de ce să distrugem natura plastifiind carduri care trebuie să reziste un an zile și pe care trebuie să le arăți controlorului de fiecare dată când circuli ”cu reducere”? Este chiar absurd, mai ales când orice farmacie/butic/magazinaș scoate pe bandă rulantă carduri de plastic făcute să reziste cinci generații.

Da, cam asta a fost aventura mea cu cardul Tren Plus, o chestie foarte utilă, de altfel, dar pentru care trebuie să te enervezi pe la ghișee ca să cumperi și tu unul. Apropo, pe pensionari îi mai înțeleg – ei nu cunosc alt sistem și nici nu au încredere în altul, dar toți oamenii ăștia tineri care consumă internet pe pâine, de dimineața până seara, nu au auzit până acum că se pot cumpăra bilete de tren online? De ce s-or fi înghesuind toți la ghișee, zău dacă înțeleg…

Later edit: ce e foarte fain e că se pot cumula mai multe reduceri dacă îți cumperi biletele online – o dată reducerea de 25% din prețul de bază cu Cardul Tren Plus, apoi reducerea de 5% dacă îți cumperi biletul din timp și de a treia reducere beneficiezi dacă plătești cu un card Mastercard sau Maestro. Practic pentru un bilet la cușetă care costa 114 lei am plătit 79 lei, iar pentru unul care costa 85 de lei am plătit doar 55 de lei.

  1. Mda…şi se mai miră de ce le-a scăzut numărul de călători (sau poate nu mai sunt eu la curent cu traficul feroviar). Oricum, mersi de pontul cu acest card de care chiar nu ştiam (nu am mai circulat în ultimul timp cu trenul)
    Off topic: îmi place noul layout 🙂 (mult mai mult decât înainte)…şi albastrul ăla e frumos, dar parcă mergea oleacă mai intens (doar oleacă…nu spre ţigănie 😉 ) sau mai închis. De fapt…nu mă lua in seamă, că treaba asta ţine mai degrabă de gusturile fiecăruia 😀

  2. Stundetii se inghesuie pentru ca au cupoane. Asa ca merg in gara ca sa mai profite de reducerea de 50%, pentru ca online nu poti cumpara bilet pe cupoane. 🙂 Cel putin asta e motivul pentru care eu inca merg la gara si nu cumpar online.

  3. Hmm… cred că se pot folosi cupoanele și dacă îți cumperi de la automatul ăla din gară. Eu așa mi-aduc aminte.

    Eitherway, plata cu cardul la CFR e o aventură! Eu am luat ieri bilete pentru un drum în perioada sărbătorilor și m-am chinuit ceva să reușesc.

    Sistemul e praf din punct de vedere al usabilitiy-ului, însă contează că își atinge scopul. La un moment dat…

    Ca fapt divers, mi se pare că au serverul hostat pe o conexiune de ADSL…

    Eterna și fascinanta Românie 🙂

    PS: cardul ăsta îți asigură doar ție discount sau dacă iei pentru 2 persoane, ai reducere pentru ambele?

    1. Gabi, cardul e nominal, poti beneficia de reducere doar tu. CFR zice asa pe site:

      – La controlul legitimaţiilor în tren calatorul este obligat sa prezinta impreuna cu biletul si cardul TrenPlus in baza caruia s-a emis, precum si un act de identificare (cu poza si cnp)

      – În situaţia în care la controlul în tren, pentru o legitimaţie de călătorie cu reducere procurată în baza Cardului TrenPlus, nu se prezintă şi cardul respectiv, călătorul este obligat să plătească diferenţa între tariful de taxare în tren corespunzător rang, clasă şi distanţă şi suma efectiv plătită pe biletul prezentat.

      Eu n-am avut probleme sa imi iau bilete online, dar e adevarat ca site-ul e urat si neprietenos. Poate in timp o sa-l mai aranjeze un pic…

  4. E vorba de agentia de voiaj de la Gara, nu de cea de la Cismigiu, da? Ca sa stiu unde pot sa ma mai duc…

    (Iar eu prefer sa iau bilete din gara, direct de la automat. Nu am incredere in site-ul CFR, recunosc.)

  5. uite… din regulament:

    Emitere dublicat
     Posesorul unui card Tren Plus deteriorat are dreptul să solicite emiterea unui duplicat al acestuia numai in baza cardului emis iniţial la care se poate identifica nr. ID card.
     Emiterea duplicatului se face în baza unei cereri care va fi analizată şi aprobată de şeful staţiei / agenţiei de voiaj emitente.

  6. Platforma CFR Călători pentru bilete online este securizată la fel ca siturile de pe care-ţi iei bilet de avion, eu mi-am cumpărat de câteva ori bilet de tren online şi a fost totul ok.

  7. Anca, asta e principala critică pe care le-am adus-o, să distribuie carduri de plastic, dar cred că sunt costurile prea mari, altfel nu-mi explic de ce ne-au dat bucata aia de carton!
    În rest, cardul TrenPlus e mană cerească pentru călătorii care merg mai des cu trenul, eu mi-am scos deja cei 80 de lei daţi pe el şi am un prieten care susţine că a economisit în jur de 500 de lei până acum (are cardul de vreo 6 luni, merge des pe relaţia Bucureşti – Cluj Napoca).

    Îţi răspund aici la un comentariu de-al tău de mai sus: biletele online se pot cumpăra cu CEL MULT 24 de ore înainte, nu cu minim cum ai scris tu.

    Str. Pâinulescu? :))

  8. Intreb si eu asa, nu-ti poti plastifia (sau cum ii zice) tu cardul acela, ca sa-i prelungesti viata? Tin minte ca, in urma cu niste ani, asa am facut noi cu toate certificatele de nastere, casatorie etc. Arata, si acum, ca noi! Si au vazut niste chestii la viata lor, si cred ca doar in masina de spalat n-au stat! 🙂

  9. Salutare. Eu sunt cel care a mers de cca 6 luni cu cardul Tren Plus si chiar pot spune ca am economisit 400 si ceva de lei (reducerile totale undeva pe la 500 de lei din care scad cei 80 platiti initial). Bine ca am mers aproape saptamanal cu trenul, am facut cateva drumuri mai lungi (vreo 4 pe ruta Bucuresti-Cluj Napoca, unul pe ruta Bucuresti-Viseu, unul pe ruta Bucuresti-Constanta, multe pe ruta Bucuresti-Brasov etc). Cardul e convenabil atata timp cat nu esti student/elev (50% reducere), pensionar (taloane de reducere in numar limitat), nu folosesti VSD (tot 50% reducere, dar trebuie sa iti stabilesti rutele din timp etc), nu mergi in grupuri mari (reduceri de la 10% la 35%) etc Cand vine vorba de plastifiat acel "Card Tren Plus" (un carton asemanator biletelor), mi se pare si mie stupid sa nu se plastifieze. E adevarat ca daca ai grija de el, nu se deterioreaza, dar daca mergi mult si in conditii meteorologice variate, se poate deteriora si CFR-ul nu isi asuma vina (mi s-a deteriorat un abonament la metrou – de carton – in portofel si portofelul in buzunarul inchis de la pantaloni dupa 36 de ore de ploaie continua!). Codul de pe Card Tren Plus poate fi citit si prin plastic cu orice fel de cititor! Stupiditate a CFR! Eu merg cu cardul plastifiat si nu imi pasa ce imi comenteaza angajatele CFR de pe la unele case de bilete! Alte angajate CFR din tara in vara nu vazusera nici un asemenea card si erau uimite si nu stiau ce sa faca cu el! Probabil (dupa cum mi-a spus si Iulian ironic, pt CFR costa prea mult sa faca niste carduri din plastic de genul celor bancare si a multelor carduri farmaceutice, de puncte valorice de tipul Cora etc). Cele doua agentii CFR din Bucuresti (Kogalniceanu si cea de langa Gara de Nord) sunt tot acolo unde erau si pana acum. Nu am verificat agentia din Berceni sau daca mai stiti si altele prin Bucuresti. Sistemul prin automat e bun cu anumite imperfectiuni: nu e folosit decat in cateva statii din Romania (eu stiu de Bucuresti si Brasov) si nu emite bilete pentru toate statiile din Romania. Nu am verificat daca se pot lua bilete cu cupoane de student. Clar, mai este de lucru la acest sistem. Si la sistemul de achizitionare a biletelor online mai este de lucru. Eu in Norvegia am platit biletul cu doua saptamani inainte in sistem online si pe baza unui cod am ridicat biletul de la gara dintr-un automat. Bine ca acolo este vorba de un alt sistem de emitere a cadrurilor! Oricum se mai misca ceva si la noi, nu mai suntem chiar cu doua secole in urma la capitolul "emitere de bilete si reduceri pe calea ferata", suntem doar cu un secol :D! Tineti cont ca ne apropiem de Europa, inca nu am ajuns acolo din toate punctele de vedere! In rest, drumuri bune!

    1. Multumesc, Cezar, pentru completari. Agentia CFR de langa gara s-a mutat in interiorul Garii de Nord, am fost acolo zilele trecute. O sa-mi plastifiez si eu cardul – nu stiu unde pot face asta, dar gasesc eu.

      1. Bun de stiut cu agentia de langa/din Gara de Nord! Eu mi-am plastifiat cardul la un centru foto de langa casa. Au si aparat de plastifiat. In mod sigur poti face asta la centrul xerox de la Romana (cel de la Coloane) sau pe undeva prin Regie (nu pot spune sigur). Multumesc pentru corectura! Zile senine si fara intarzieri ;)!

        1. Cezar, in afara de agentiile de la Kogalniceanu si de la gara mai este una si in Titan, langa mine…e una destul de veche si foarte activa. Nu stiu daca au card TrenPlus. O sa intreb, dar nu cred ca-mi iau pentru ca drumurile mele cu trenul din timpul unui an nici nu stiu daca acopera valoarea cardului (nu mai zic sa si fac economii serioase cu el) 😀

          1. In mod normal la orice agentie ar tb sa aiba "carduri" Tren Plus. O sa ma interesez si eu de asta la agentia Titan (nu stiam de agentia asta, ma bucur ca exista si e activa; multam de informatie). Facusem socoteala la un moment dat ca daca mergi o data pe luna cu Regio (dus-intors) pana la Sinaia/Busteni/Predeal (Valea Prahovei adica!), iti acoperi valoarea cardului (fara sa iesi semnificativ in avantaj). Depinde de fiecare cat merge cu trenul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *