Home Asia Burj Khalifa: în vizită la cea mai înaltă clădire din lume

Burj Khalifa: în vizită la cea mai înaltă clădire din lume

by Anca @ 1001 călătorii
1171 views

Dubai Mall

E inevitabil ca una din primele vizite în Dubai să fie la Dubai Mall, mai ales dacă vrei să vezi Burj Khalifa: stația de metrou care le poartă numele e legată printr-un culoar suspendat și foarte lung de mall, iar vizitarea Burj Khalifa se face doar prin Dubai Mall. Pentru că emiratezilor le plac recordurile, anul acesta în Dubai Mall a fost agățat cel mai mare glob de Crăciun din lume (7 metri înălțime și 1100 kilograme). Magazinul e, bineînțeles, imens și de fiecare dată când l-am vizitat m-am rătăcit pe acolo încercând să găsesc ieșirea înapoi spre metrou sau să ajung la un magazin anume. În perioada sărbătorilor de Crăciun erau și foarte multe reduceri, așa că e bine să mergeți cu cardul plin, o să vă facă cu ochiul o grămadă de lucruri și branduri care nu se găsesc încă în România.

Un alt loc fain e acvariul uriaș de la primul nivel, acvariu populat cu rechini, pești pisică și alți pești mai mici sau mai mari; rechinii și alți pești din acvariu au o dietă monitorizată permanent ca să nu se mănânce între ei (lucru pe care l-au mai făcut în trecut). O parte din acvariu se poate vedea gratuit din mall, restul atracțiilor sunt cu plată – poți, de exemplu, să intri într-o cușcă de metal și să vezi rechinii de aproape.

DubaiMall01.JPGDubaiMall02.JPGDubaiMall03.JPGDubaiMall04.JPGDubaiMall05.JPGDubaiMall06.JPGDubaiMall07.JPGDubaiMall08.JPGDubaiMall09.JPG

Dubai Fountain: fântânile muzicale de la Dubai Mall

Dacă ajungi în Dubai trebuie neapărat să faci o vizită la Dubai Mall după ce apune soarele, pentru a vedea fântânile muzicale și toate clădirile din jur luminate. Dubai Fountain e cea mai mare instalație din lume pentru fântâni muzicale, iar programul începe după apusul soarelui, cu câte un cântec la fiecare 30 de minute – în decembrie programul începea la 6 seara, vara începe după 9 seara. Aglomerația de sărbători a fost foarte mare seara, la ieșirea din mall dinspre fântâni te călcai în picioare cu alți vizitatori, dar un pic mai încolo era mai respirabil și am găsit un loc de fiecare dată ca să fac poze / ca să filmez.

O parte din spectacolul din Ajunul Crăciunului:

Răsăritul la Burj Khalifa

Burj Khalifa este, în momentul de față, cea mai înaltă clădire din lume cu cei 828 metri ai săi. Recordul va fi depășit în curând de alte clădiri, prima fiind cea a saudiților – Jeddah Tower din Jeddah – care va fi gata în 2020 și va avea 1008 metri.

Burj Khalifa (”burj” înseamnă ”turn”) a fost inaugurat în 2010 și arată ca un ac spiralat îndreptat spre cer. Designul a fost inspirat de arhitectura islamică, în special de minaretul spiralat al moscheii din Samarra, Iraq. Se pot vizita trei etaje, etajele 124 & 125 (452 metri) și etajul 148 (555 metri), ceea ce e destul de sus, dar tot nu ești în vârful turnului la peste 800 de metri.

Biletele pentru Burj Khalifa sunt destul de scumpe în funcție de etajul pe care vrei să îl vizitezi și intervalul orar ales. La prima încercare de a vizita turnul am dat greș: am vrut să cumpăr bilet la fața locului și erau doar bilete scumpe (un bilet costa peste 500 AED, dirhamul fiind la paritate cu leul). Când l-am întrebat pe vânzător de biletele mai ieftine mi-a spus că sunt sold out pentru următoarele trei zile datorită sărbătorilor de iarnă (era înainte de Crăciun). Cum aveam mai multe zile la dispoziție am intrat la ei pe site și am cumpărat un bilet online: 124th Floor at Sunrise + Breakfast, biletul costă 141 AED și include o vizită la etajul 124 în intervalul orar 5.30 am – 8 am, plus micul dejun.

Am luat bilet pentru o dimineață de vineri, la 7 am. Mi-am făcut griji să nu ajung prea târziu și să nu mai pot intra, așa că până la urmă am ajuns cu o oră mai devreme, dar nu s-a uitat nimeni la ora de pe biletul meu și am intrat atunci. Soarele urma să răsară la 7.03 dimineața, la 6 și ceva era întuneric și am putut face poze de noapte. Era multă lume și la ora aceea, majoritatea se înghesuiau pe platforma exterioară unde sunt panouri de sticlă și niște fante între ele prin care poți strecura obiectivul foto. Unii vizitatori își alegeau un loc confortabil lângă un panou de sticlă și nu se mai clinteau de acolo și nici nu îi mai lăsau pe alții să vadă ceva. În fine, când a început să apară soarele toată lumea s-a bulucit la panourile astea, cu mare greu am reușit să fac câteva poze dintr-un loc mai bun. Angajații de la Burj Khalifa nu se implică să mai civilizeze turiștii, în alte locuri le cer să se miște și să nu blocheze un loc doar pentru ei, la Burj Khalifa nu se întâmplă asta.

Vizita la Burj Khalifa e gândită ca o experiență specială, liftul care te duce la etajul 124 e printre cele mai rapide din lume și urcă foarte lin, are lumini și muzică care te pregătesc pentru ceea ce urmează să vezi:

Dubai dimineața devreme:

DubaiMall15.JPGDubaiMall16.JPGDubaiMall17.JPGDubaiMall18.JPGDubaiMall19.JPGDubaiMall20.JPGDubaiMall21.JPGDubaiMall22.JPGDubaiMall23.JPGDubaiMall24.JPGDubaiMall25.JPGDubaiMall26.JPGDubaiMall27.JPGDubaiMall28.JPGDubaiMall29.JPGDubaiMall30.JPG

Lucruri utile

Se pot vizita trei etaje la Burj Khalifa: etajele 124 și 125, plus etajul 148 (mai scump); la etajul 124 există și o terasă exterioară de unde se pot face fotografii mai bune. E recomandabil să cumperi biletul ONLINE, în special în perioadele de vârf, există un număr limitat de bilete, iar cele care mai rămân sunt foarte scumpe. Eu am cumpărat pachetul 124th Floor at Sunrise + Breakfast, biletul a costat 141 AED. Biletele cumpărate online nu se mai pot modifica / rambursa după achiziție.

Vizitarea Burj Khalifa se poate face doar prin Dubai Mall, ghișeurile se găsesc la primul nivel al mall-ului. Dacă alegeți pachetul pentru Sunrise țineți cont și de mijloacele de transport pe care le aveți până acolo și de ziua în care vreți să mergeți, weekendul în Emirate începe vinerea și ține până sâmbătă, vineri fiind o zi scurtă pentru magazine / transport public etc. Am vizitat clădirea într-o zi de vineri când metroul începea să circule pe la 10 dimineața, iar autobuzele pe la 5-6 dimineața, dar cum făceam peste o oră până acolo nu mă ajutau cu nimic. Un taxi din Barsha Heights, unde am stat, până la Burj Khalifa m-a costat aproape 50 AED și am făcut cei 18 kilometri în 20 de minute.

De știut și că Dubai Mall se deschide la ora 10 dimineața, iar mai devreme de 10 am ușile sunt închise – taxiul m-a lăsat la una dintre intrările dintr-un pasaj care ducea la parcare și după ce am tras de uși pe acolo am reușit să intru în mall împreună cu alți doi turiști care se duceau tot la Burj Khalifa. Angajații din mall te îndrumă pe unde să o iei prin mall-ul pustiu, în afară de angajații mall-ului și vizitatorii matinali de la Burj Khalifa, alte persoane nu sunt acolo la ora aia. Micul dejun inclus în bilet constă într-un croissant și o cafea și se servește la ieșire, la cafeteria At the Top (numele sub care se vizitează Burj Khalifa).

5 comentarii

GxG 6 ianuarie 2019 - 1:52 pm

Foarte faine pozele, vad ca ai reusit sa prinzi tot turnul in poza. :))

Anca @ 1001 călătorii 6 ianuarie 2019 - 3:12 pm

E cam greu să îl prinzi pe tot, dar aproape am reușit 🙂

Florentina 7 ianuarie 2019 - 7:26 am

Super! Te citesc cu mare drag (cred ca ti-am mai scris asta) si te admir mult ca pleci in calatorii singura. Asa reusesti sa-ti faci exact programul pe care ti-l doresti. Eu tot incerc sa-mi fac curaj sa merg de una singura… calatoresc si eu mult, dar ba cu agentii, ba cu prieteni sau cunostinte… si mereu trebuie sa fac compromisuri sau ajungem sa nu ne intelegem pentru ca avem interese diferite si ritm diferit de vizitare. Cel mai greu mi se pare cu cazarea – o camera single este scumpa, deci ar ramane ca variante hostelurile… Tu cum faci? Ah, si mi-e teama sa umblu seara singura pe strazi. Din nou, tu cum faci? 🙂
In EAU te-ai incumetat singura?
P.S. LA multi ani si un an nou fericit, incarcat de cat mai multe calatorii frumoase!

Anca @ 1001 călătorii 7 ianuarie 2019 - 7:59 am

La mulți ani, Florentina! Compromisuri faci și când călătorești singur(ă), să știi, dar sunt compromisuri pe care le faci tu cu tine. Pentru cazare: da, de multe ori stau la hostel – îmi tot propun să renunț la acest tip de cazare, dar realitatea este că de cele mai multe ori cazarea la hotel îmi depășește bugetul. În Dubai am stat la hostel și a fost ok, nu e la fel de confortabil ca atunci când ai camera ta, însă nici prețul nu este același. Emiratele sunt o țară scumpă, dar foarte sigură, și deși am aterizat în Dubai seara și pe la miezul nopții mă plimbam pe străzi în căutarea hostelului, nu m-am simțit în nesiguranță.

Cu călătoriile de unul singur cel mai bine e să o iei pas cu pas, cu excursii mai scurte în locuri familiare și mai apropiate de casă și abia când te simți mai confortabil cu acest tip de călătorie poți să încerci și alte locuri, mai dificile. Primele mele călătorii de una singură au fost prin Europa, de abia după niște ani am plecat pe alte continente 🙂

Baftă, drumuri line și călătorii cât mai faine în 2019!

Cristina 7 ianuarie 2019 - 1:48 pm

Uite cum mă faci tu să pun Dubaiul pe listă 😀 Faine poze, deși cam aglomerat. Dar așa e peste tot acum, mai ales în plin sezon.